Adventure & escape room

Box Escape, to moje dziecko, które od 2017 roku cały czas tworzę, rozwijam i modyfikuję. Wykreowałem świat rodem ze starożytnego Egiptu, którego osią jest opowieść o badaczach grobowców starających się rozwikłać tajemniczą zagadkę. Koncept pierwotnie stworzony jako zwykły escape room, natomiast po wydarzeniach ze stycznia 2019 roku w Koszalinie i załamaniu rynku, został zmodyfikowany i obecnie szykowany do przeprowadzania warsztatów, gier edukacyjnych, jak również spotkań, ale już w otwartej formule. Na zdjęciach poniżej widać zespół badaczy z organizacji paramilitarnej BOX oraz wejście do podziemnego labiryntu.

Od 2023 roku projekt jest adaptowany do prowadzenia gry szkoleniowejTajemnica grobowca Nefertiti.

Dzięki temu, oprócz spędzenia fajnego i emocjonującego czasu w formule towarzyskiej zabawy, rozwiązanie tworzy przestrzeń na zdobycie nowych doświadczeń i umiejętności miękkich w obszarze: komunikacji, delegowania zadań, pracy zespołowej oraz przywództwa.

Zdjęcia poniżej przybliżają trochę wygląd grobowca. Natomiast fakt jest taki, co zresztą potwierdzają jego eksploratorzy, że doświadczenie zaczyna się dopiero po wejściu do środka i zatraceniu się w jego wnętrzu.

Tworząc ten projekt chciałem aby doświadczenie przebywania w budowanym grobowcu było wiarygodne. Dlatego starałem się osadzić wydarzenia z jak najlepszym oddaniem kultury starożytnego Egiptu. Poniżej kilka zdjęć z mojej wizyty edukacyjnej w The Petrie Muzeum w Londynie. Jedno przedstawia pot burial – o czym możecie poczytać więcej na stronie muzeum. Dokształcanie w temacie obejmowało też liczne wizyty i godziny spędzone na czytaniu publikacji i książek o Egipcie dostępnych w BUW-ie 🙂

Najważniejsze elementy wpływające na potencjał oraz atrakcyjność rozwiązania:

  • Adaptowalność – możliwość dodawania praktycznie dowolnych elementów wyposażenia, rozwiązań, czy przedmiotów wpływających na tworzenie kolejnych opowieści oraz budowę dowolnych scenariuszy działań. Ma to na celu uatrakcyjnić przebieg gry czy szkolenia oraz dać swobodę w szyciu rozwiązań na miarę w oparciu o konkretne potrzeby Klientów;
  • Mobilność – projekt zbudowany jest we wnętrzu morskiego podwyższanego kontenera 40 stopowego [wymiary wewnętrzne (dł x wys x szer): 12 x 2,70 x 2,35 m]. Aktualnie kontener zlokalizowany jest 30 km od Warszawy, natomiast można go teoretycznie przetransportować w dowolne miejsce na ziemi i przez określony czas prowadzić tam działania. Naturalnie wiąże się to z kosztem [przygotowanie do podróży, transport, załadunek i rozładunek, koszty operacyjne, etc.], którego poniesienie musi mieć swoje uzasadnienie ekonomiczne.
  • Wyjątkowe wnętrze – koncepcja bazuje na staroegipskiej kulturze oraz panteonie tamtejszych bogów, jak również wykorzystaniu hieroglifów. Wystrój i dekoracje utrzymane są w klimacie, który pozwala na wejście w świat opowieści i oderwanie się od rzeczywistości. Większość elementów stworzonych jako rękodzieło, co daje unikalny, artystyczny i niepowtarzalny odbiór całości.
  • Liczne pomieszczenia – rozwiązanie, poza przedsionkiem, który stanowi ‘centrum dowodzenia’, posiada obecnie 7 pomieszczeń (ma ich być docelowo 9), z czego 3 są takie, które można fizycznie odwiedzić. Wszystkie komnaty tworzą swoisty labirynt grobowca, który odkrywany w trakcie zabawy opowiada historię bohaterów i umożliwia poznanie tajemnicy grobowca.
  • Praca zespołowa – modyfikacja rozwiązania uwzględniała konieczność współpracy co najmniej 2 członków zespołu w celu przejścia dalej czy odkrycia elementu niezbędnego do rozwiązania zagadki i to na różnych etapach zabawy. Dodatkowo będą wdrożone rozwiązania umożliwiające nawiązanie kontaktu pomiędzy częścią zespołu znajdującą się poza kontenerem i osobami w środku (element w trakcie testów).
  • Światło i dźwięk – każde fizyczne pomieszczenie może być oświetlone niezależnie i w dowolny sposób przy wykorzystaniu światła LED RGB, dodatkowo są zainstalowane inne elementy oświetlenia sterowane centralnie i wpływające na budowanie klimatu, jak również możliwość prowadzenia gry / warsztatów w różnym trybie oświetlenia. Rozwiązanie posiada zestaw głośników ujętych w 2 osobne system audio, dzięki którym można niezależnie i z różnym natężeniem emitować dźwięki lub muzykę w wybranych pomieszczeniach;
  • Bezpieczeństwo – poza urządzeniami związanymi z cyrkulacją powietrza, które muszą być zasilane napięciem 230V, zasilanie wszystkich pozostałych elementów w strefie zabawy oparte jest o napięcie 12V lub mniejsze, łącznie z oświetleniem;
  • Multimedia i VR – w każdym pomieszczeniu zainstalowane są kamery pozwalające śledzić poczynania zebranych osób. Docelowo w głównej sali zostanie zainstalowany: a) projektor multimedialny z opcją wyświetlania obrazu na ekranie, b) sprzęt VR HTC Vive, dzięki temu powstanie jedno stanowisko do wejścia w wirtualną rzeczywistość.